İçeriğe geç Altbilgiye geç

Manuel Terapi

Vücudumuzda hareket sistemi elemanlarından kas, bağ ve eklem bölümlerinin etkilenmesiyle ortaya çıkan ağrı ve fonksiyon kayıplarının özel tekniklerle ( mobilizasyon ve manipülasyon teknikleri ) düzenlenmesine manuel terapi denir.

Manuel Terapi bu konuda özel eğitim almış uzman kişiler tarafından yapılan ve özel bir takım teknikleri içeren vücudun biyomekaniklerini kullanan ve insanın doğal hareket etme yeteneğinden referans alan bir fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamasıdır.

Manuel terapiye başlamadan önce, uzman terapistlerimiz tedavi esnasında oluşabilecek riskleri önlemek amacıyla uygulanacak bölgenin kas ve sinir sistemiyle ilgili ayrıntılı bir değerlendirme gerçekleştirir

Manuel Terapist danışan şikayetlerinden yola çıkarak eklem ve çevresindeki anatomik yapıları birçok özel testlerle kontrol eder ve eklem çevresi dokulardaki ağrı oluşturan mekanizmaları ortaya çıkarır.

Manuel terapist, terapi yöntemlerini uygularken hem vücudun ortaya çıkardığı güç mekanizmalarını kullanır hem de ellerini kullanır. Tedavideki temel amaç ilaç kullanmadan hastayı iyileştirmek olduğu için, tedavi esnasında uygulanacak yöntemler mutlaka alanında uzman bir terapist tarafından gerçekleştirilmelidir.Yani dışardan bir ilaç, cihaz veya elektriksel yöntem kullanmaz.Çünkü sorun zaten vücudumuzun patolojik hareketleri neticesinde açığa çıkan ağrı ile ilgilidir. Bu referansla yola çıkıldığında bozukluğu düzelttiğimizde vücudumuz zaten doğal ağrısız hareket etme mekanizmalarını kullanacaktır. Aynı zamanda manuel terapi yöntemleri ile sorun ortaya konmakla birlikte kişinin yaşam tarzını da düzenleyerek ağrının tekrarlamaması konusunda da danışan eğitici bir rol üstlenecektir.

Manuel Terapinin Diğer Tedavilere Göre Avantajı Nedir? :

Diğer tedavilere göre daha kısa sürede iyileşme imkanı sağlar,

•     Tek seansta bile ağrının büyük kısmı giderilebilir,

•     Başarı oranı oldukça yüksektir,

•     Hızlı ve etkili bir çözüm sağlar,

•     Uygulamalarda tamamen kanıta dayalı tıp ve klinik bilgiler kullanılır,

•     Herhangi bir ilaç kullanımı gerektirmez, tamamen doğaldır,

•     Hiçbir yan etkisi yoktur.

Manuel Terapi Kimlerde Etkilidir? :

Bel rahatsızlıkları; Bel fıtığı, faset eklem blokajları, kanal daralması, bel kayması vb.

• Boyun rahatsızlıkları; Boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, faset eklem problemleri, boyunla ilişkin baş ağrısı, migren vb.

• Omuz problemleri; Donuk omuz, İmpingement (sıkışma) sendromu, Cerrahi rehabilitasyonu vb.

• Dirsek problemleri; Tenisçi dirseği, Golfçü dirseği, ulnar sinir tuzak nöropatisi vb.

• El bileği problemleri; Karpal tünel sendromu, Dequervain tenosinoviti, dupuytren kontraktürü vb.

• Kalça problemleri; Kalça çıkığı, Priformis sendromu, Koksartroz, Kalça protezi sonrası vb.

• Diz rahatsızlıkları; Menisküs yırtıkları, ön-yan-arka çapraz bağ yırtıkları, diz protezi sonrası rehabilitasyon, kondromalazi patella, genuvarum-valgum-rekurvatum problemleri vb.

• Ayak bileği rahatsızlıkları; topuk dikeni, halluks valgus, tarsal tünel sendromu vb.

• Kırık sonrası rehabilitasyon: Özel limitasyon açma teknikleri.

Manuel Terapi Kimlerde Etkilidir? :

Danışanımız kapıdan girdiği andan itibaren gözlem/muayene başlar. Sizi muayene etmeden önce detaylıca bir Anamnez(danışan hikayesi, şikayetleri vs. ) alacağız, mevcut sorununuz ve yaşamınız ve faaliyetleriniz üzerindeki etkisi hakkında sorular sorulacaktır. Fizyoterapistiniz önceki yaralanmalar, genel tıbbi durumunuz ve fiziksel hedeflerinizi bilmek isteyecektir. Ağrınızın karakterini, süresini, şiddetini yani ağrıya dair her şeyi sorguluyoruz ki, bunlar bizi ağrınızın kaynağına götürecek önemli unsurlar olacak.

Daha sonra ağrınızın kaynağının hangi anatomik yapı/yapılar olduğunu ve zayıflık veya biyomekanik sorunlar gibi altta yatan faktörlerin soruna katkıda bulunabileceğini belirlemek için bir fizik muayene yapacağız.  Buradan, fizyoterapistiniz bulguları tartışacak danışanın şikayetlerinin yönlendirmesi ile birlikte ağrının/problemin kaynağını bulmaya çalışacak ve spesifik hedeflerinize ulaşmak için sizinle birlikte tedavi seçeneklerini değerlendirecektir. Kaynağın bulunması ile birlikte hastaya özel bir tedavi ve egzersiz programı oluşturulur. Tedavi planı sadece size özeldir.

Unutmuyoruz ki aslında herkesin Manuel Terapiye ihtiyacı vardır 🙂 Siz de Manuel terapi tedavisi olmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Çağlayan Mahallesi 2047.Sokak No:4/a
07230 Muratpaşa/Antalya

Mail Bülteni

PiSoft © Galen Fizyo Center. Tüm Hakları Saklıdır.